DOVEZILE UNUI CONCUBINAJ DE CEA MAI JOASĂ SPEȚĂ ÎNTRE MIȘCAREA PENTICOSTALĂ DIN NORVEGIA (ȘI NU NUMAI), O MARE PARTE DIN MEDIA CREȘTINĂ ȘI BARNEVERNET

Popas pentru suflet

Mulțumiri fratelui Emi Zărnescu pentru cercetările asidue și materialul din această postare! Mai mult, pentru că a fost și este un adevărat stâlp de susținere spirituală pentru Marius și Ruth. Și mai mult, pentru curajul de a accepta să i se scrie numele aici. Frate Emi, tot respectul meu și al tuturor!

Am preluat, prelucrat și publicat acest material cu cea mai adâncă indignare! Deci, de ce Mișcarea Penticostală Norvegiană și media creștină susțin Barnevernet? O, ce nevoie mare a avut Barnevernet de scrisoarea lor de suport ca să o arate delegațiilor care se interesează dacă nu cumva este persecuție religioasă în cazul Bodnariu! Dar, să observăm câteva informații despre Mișcarea Penticostală și media creștină din Norvegia:

Mișcarea penticostală din Norvegia / Pinsebevegelsen
Contact: post@pinsebevegelsen.no
Tel: 0047 40413043
Pilestredet 27 H, 0164 Oslo
Mișcarea penticostală din Norvegia nu este o organizație, ci o comunitate de 300 de biserici locale distribuite pe…

Vezi articol original 1.142 de cuvinte mai mult

9 răspunsuri

  1. […] s-a tăiat și s-a deformat filmul e un exemplu stalinist de dezinformare, ce să aștepți de la un stat care plătește pe toți ca să scrie bine despre […]

  2. […] s-a tăiat și s-a deformat filmul e un exemplu stalinist de dezinformare, ce să aștepți de la un stat care plătește pe toți ca să scrie bine despre […]

  3. Rares Ciobanu | Răspunde

    Draga frate Emi,
    Am citit intreg articolul pe blogul fratelui pastor Ionescu, l-am recitit ca sa ma asigur ca nu traiesc eu cu impresia ca gresesc in afirmatii, am facut cateva comentarii pe blogul dansului, dar nu au fost acceptate, asa ca am cautat sa ma dumiresc direct de la autorul cercetarii la care se face vorbire in articol.
    Tonul în care este scris sugerează și ilustrează o imagine de apostazie. Ceea ce însă lipsește (și poate ar fi etic să faceți), este să fie precizate în clar sursele de informații pentru acuzațiile concrete aduse comunității evanghelice din Norvegia, nu doar pentru informațiile care au caracter general. De exemplu nu am găsit sursele de informații pentru acuzații precum cea că toate cultele oficiale au pastori femei. Nu există nici o referință documentară, iar informația este incorectă. Există o mulțime de biserici baptiste unde femeile NU participă la slujire in pastoratie sau predicare. Acuzația pe care ati formulat-o este vagă și generalizatoare, lipsită de credibilitate în lipsa unei surse. Mai mult, v-as intreba personal in ce fel de biserica mergeti? Daca avem de-a face cu o apostazie generalizata in Norvegia, nu sunteti si dumneavoastra parte din ea? Nu vreau sa va considerati jignit de intrebari, sunt legitime judecand dupa felul cum prezentati lucrurile aici. Daca totusi realitatea este alta, atunci e firesc sa faceti precizarea de cuviinta. Mantuitorul nu ne-a lasat drept invatatura sa generalizam o acuzatie. El insusi, vorbind despre apostazia Israelului din vechime, face precizarea ca totusi exista o ramasita credincioasa.

    In al doilea rand, faptul că mărturisirile de credință sunt vagi, lipsite de suficiente detalii, lăsând astfel loc de interpretări, nu este un argument că ele ar fi fost concepute în mod intenționat așa. Este incorect să invinuim pe frații noștri că sunt apostati sau că s-ar fi vândut statului norvegian din cauză că nu au mărturisiri de credință suficient de detaliate. De altfel, același lucru se poate spune și despre cultele din România și despre multe biserici din țară și străinătate. As fi tare curios câți dintre pastorii evanghelici români își cunosc mărturisirea de credință a cultului. Am facut, din curiozitate, un tur scurt al website-urilor principalelor biserici penticostale din Romania si din diaspora, si nici una dintre ele nu are postata pe website marturisirea de credinta. Sigur, asta nu inseamna ca nu au marturisiri de credinta, dar, daca am vrea sa fim rautaciosi, am putea afirma ca, uite, penticostalii romani nici macar nu au marturisire de credinta, ei se conduc dupa cum bate vantul. Ar fi, evident, incorect.

    In al treilea rand, acuzația că bisericile evanghelice din Norvegia ar fi fost obligate să scoată din mărturisirile de credință referințele la disciplinarea fizică a copiilor este lipsită de sursa de informare. Dincolo de asta, ca unul care am mai citit mărturisiri de credință, pot spune că singura mișcare religioasă care a ținut de-a lungul timpului să precizeze în clar disciplinarea fizică este Islamul. Nu vreau prin asta să sugerez că n-ar fi biblică disciplinarea fizică, ci că niciodată nu a fost considerată un subiect de menționat într-o mărturisire de credință creștină. Este vreun cult din România care să aibă așa ceva stipulat în mărturisirea de credință? Dacă bisericile noastre nu au așa ceva trecut în documentele lor oficiale de credință, atunci nu este incorect să îi acuzăm pe frații noștri din Norvegia că n-au astfel de prevederi și că, uite, asta e dovada că statul norvegian îi manipulează? Apoi, drept vorbind, in vremuri normale, daca am ignora complet cazul fratelui nostru, si daca ne-am detasa emotional de situatia indreptatita si dureroasa a dansului, cum am privi oare un cult evanghelic care ar avea negru pe alb in marturisirea de credinta prevederi legate de disciplinarea fizica a copiilor? Eu indraznesc sa afirm ca am ridica multi dintre noi sprancenele in sus, pentru ca am intui ca am avea cu o organizatie militarista, nu cu una crestina, daca a tinut mortis ca, in elementele fundamentale ale credintei (asta e marturisirea de credinta, nu?), sa introduca disciplinarea fizica a copiilor. Iti pot da un exemplu din America – cei de la misiunea No Greater Joy (Michael si Debbie Pearl) – sunt contestati de o gramada de credinciosi evanghelici seriosi tocmai pentru ca au insistat atat de mult pe acest aspect, incat au ajuns sa incurajeze abuzul si violenta asupra copiilor cititorilor lor, au chiar probleme cu justitia americana, si nu le sare nimeni in aparare, pentru ca si credinciosii din America, stiu sa faca deosebirea intre abuz si disciplinare fizica. Apoi ce faceti dvs este incorect, construiti o afirmatie generalizatoare pe baza unui singur caz de conflict intre un cult sau o biserica si guvernul norvegiei, ca sa demonstrati ca exista persecutie religioasa. Eu nu spun ca nu ar fi, cel putin in cazul respectiv, dar e nevoie de mai multe dovezi informationale ca sa puteti trage o concluzie generalizatoare.

    In al patrulea rand, m-am informat putin legat de traducerea nouă norvegiană, ca sa nu comentez aiurea. Aceasta pare o inițiativă foarte similară, calitativ vorbind, Bibliei Fidela din limba română, este lipsită de popularitate în rândul populației evanghelice din Norvegia. Ar fi interesant de discutat concret la ce versete se face referire.

    In ultimul rand, în România sunt tot mai multe culte si organizatii evanghelice sunt susținute de stat. Diferența e că la noi nu se știu cifrele. Asta nu probeaza si nici nu anuleaza ideea sau suspiciunea unei complicitati a lor cu statul. Este complet lipsit de etica – din punct de vedere crestin – sa explicam anumite atitudini sau luari de pozitie ale unor culte doar pentru ca acestea ar primi subventii de la stat. Ca sa fac o exemplificare concreta la cifrele pe care le-ati vehiculat, 2 milioane NOK pentru revista cultului penticostal nu înseamnă mare lucru, ceva în jurul a 200.000 Euro. La costurile cu munca și prețurile din Norvegia, despre care foarte probabil ca sunteti in cunostinta de cauza, probabil că nu înseamnă mai mult de salariul anual a 2-3 persoane. Haideti sa fim seriosi, dvs vreti sa spuneti ca penticostalii din Norvegia se vand pe doi bani statului? Eu indraznesc sa spun ca este o grava ofensa pe care o aduceti fratilor de credinta de acolo sa prezumati ca pentru 2-3 salarii un cult evanghelic a fost in stare sa se vanda statului norvegian. A propos de acest aspect, in România, singurul cult care nu primește oficial bani de la stat sunt baptistii. Toti ceilalti, inclusiv penticostalii, accepta alocari bugetare si nu au o problema sa le si foloseasca. Sigur, nu stim cifrele, si foarte probabil ca este dificil sa le aflam, pentru ca subventiile pot sa vina sub forma de alocari bugetare pentru plata partiala a salariilor conducerii cultului (sume deloc neinsemnate, daca va uitati pe website-ul ministerului cultelor), dar pot sa vina si sub forma de subventii pentru reabilitarea termica a cladirilor de cult, subventii si granturi pentru asociatiile de asistenta sociala ale bisericilor sau cultului. Ceea ce vreau sa subliniez aici este ca este incorecta aceasta strategie de demonizare a evanghelicilor norvegieni, doar pentru ca suntem noi acum loviti cu un caz care ne doare si fata de care, in mod legitim, pe buna dreptate, ne simtim legati emotional.

    Ar fi fost de preferat un articol mai bine argumentat, mai bine susținut de dovezi, dacă tot ne-am apucat să tragem în toate direcțiile. Prin asta nu vreau să disculp în nici un fel poziția luată de penticostalii norvegieni în cazul fr. Marius, dar nici nu e corect să ne acuzăm de acum frații de credință de lucruri pe care e greu să le dovedim. Scopul nu scuză mijloacele. Nu in cazul crestinilor.

    Cu pretuire,
    Rares

    1. Am sa raspund la acest comentariu cand voi avem timp mai mult. Doar raspundeti-mi va rog intai: locuiti in Norvegia? Ați interacționat cu biserici norvegiene?

      1. Rares Ciobanu

        Nu are relevanta nici daca locuiesc in Norvegia si nici daca am interactionat cu biserici norvegiene. Observatiile si nelamuririle mele privesc corectitudinea si echidistanta cercetarii facute de Dvs, nu relatia mea cu lumea religioasa din Norvegia (spun religioasa pentru ca Dvs amestecati aici pe cei evanghelici neoprotestanti cu evanghelicii de rit vechi, care formeaza populatia majoritara in Norvegia, si care nu sunt mai vii spiritual decat evanghelicii de rit vechi din Transilvania, de pilda, daca este sa fim corecti cu realitatea). Sper ca nu veti incerca sa justificati acuzatiile generalizatoare cu argumentul experientei personale, pentru ca felul in care este scris articolul Dvs initial nu transpare deloc aceasta idee, ci indica o investigatie rece, ale carei rezultate par sa fie incontestabile, pentru ca nota articolului este ca sursele de informatii indicate releva ele insele ca nu este aprecierea Dvs, ci este realitatea de facto.

      2. Domnul Rares, habar nu aveti ce vorbiti. Sunteti cu totul pe langa subiect. De unde ai dedus ca eu vorbesc despre evanghelicii de rit vechi? Domnule Rares nu ma cunoasteti si nu cunoasteti nici miscarea evanghelica din Norvegia dar va dati repede cu parerea despre cunostintele sau experientele mele. imi dau seama ca incurcati lucrurile foarte mult si vorbiti pe langa subiect. Faceti-va temele inainte de a comenta. Adica eu vorbesc despre miscarea penticostala si dvs imi spuneti de evanghelicii de rit vechi?
        Si conteaza domnule unde locuiti. Experimentez lumea evanghelica norvegiana de peste 5 ani de zile si cred ca am idee despre ce se intampla prin bisericile de aici.

      3. Rares Ciobanu

        Mda, trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la un astfel de raspuns. Mai mult, respirati obraznicie in loc sa clarificati lucrurile si sa oferiti suportul pentru acuzatiile pe care le-ati formulat nu doar la adresa miscarii penticostale din Norvegia (din care inteleg ca nu faceti parte, dar pe care va permiteti sa o analizati ca si cum ati cunoaste-o indeaproape), ci si la adresa oricarui cult evanghelic din aceasta tara. Nici n-am apucat sa spun daca locuiesc sau nu in Norvegia sau daca am avut/am legaturi cu mediul evanghelic din Norvegia sau nu, ca v-ati si napustit asupra mea. Recititi-va materialul, si veti observa ca nu ati facut referire DOAR la biserici penticostale, ci si la baptisti si evanghelici in general. Regret sa o spun, ati dezamagit complet. Si nu pe mine, ci v-ati descalificat prin felul de a raspunde unor intrebari legitime, care nu au nici o intentie ascunsa. Nu v-am contrazis, ci v-am cerut dovezile pentru ceea ce ati afirmat in articolul Dvs. Sper ca nu aveti pretentia ca va puteti erija in portavocea lui Dumnezeu, ca sa va cred pe cuvant. In final, intrebati-va daca, prin raspunsul Dvs, ati implinit mandatul biblic din 1Petru 3:15. Blandete nu transpare din raspunsul Dvs, iar temere de Dumnezeu, ramane de vazut, pentru ca ati ponegrit pe fratii de credinta amestecand acuzatiile si facand generalizari nepermise, fara sa fiti in masura sa aduceti si suportul dovezilor factuale in sprijinul acuzatiilor. A substantia acuzatiile Dvs cu expresia „experimentez lumea evanghelica norvegiana…” nu este o dovada suficienta. Daca eu v-as raspunde „experimentez lumea evanghelica americana de peste 15 ani si va spun eu ca realitatea e pe dos”, ar fi asta suficient ca sa ma creada cineva, ca sa am dreptate? Va invit totusi sa aduceti dovezile pentru acuzatiile aduse, si sa evitati sa va mai iritati asa de repede cand vi se cer aceste lucruri, si asta nu de dragul meu, ci pentru ca pretindeti ca sunteti crestin.

      4. Domnule Rares, v-am raspuns pe blog, https://emizarnescu.wordpress.com/2016/01/28/clarificari-lui-rares-ciobanu-despre-evanghelicii-norvegieni/
        insa cum va permiteti sa ma numiti obraznic? Ati intrat pe blogul meu si imi aruncați in fata acuze de frauda sau acuze de informații nefondate, iar când va pun doua intrebari nu imi raspundeti. Norvegia nu este USA si nici Romania, ci are o populație de doar 5 mil, si comunități crestine mici. Este deci posibil sa se poată face o imagine de ansamblu atunci când ai ca scop intelegerea miscarii evanghelice, asa cum incerc eu sa fac inca de când am ajuns aici. Am scris de mai multe ori despre evanghelicii norvegieni si unele experiente ale mele de aici, si deci nu este prima oara. Cine imi urmareste blogul stie.
        daca as fi in locul dvs as fi foarte precaut sa numesc la modul general evanghelicii norvegieni, fratii mei.

  4. Se pare ca exista compromitere si in bisericile romane din Norvegia. Iata cum raspunde cel ce administreaza pagina aceasta: https://www.facebook.com/BisericaPenticostalaBetelMelandNorway/posts/829723530506266?comment_id=830358187109467&reply_comment_id=830751400403479&notif_t=feed_comment

    Zici ca vorbesti cu un robot nu cu un om. 😦

Lasă un răspuns

