Săptămâna mare – un Împărat supus

Afirmația este o contradicție în termeni. Un împărat nu poate fi supus nimănui pentru că atunci ar înceta să mai fie împărat. Dar tocmai acest lucru îl vedem la Isus în Săptămâna Mare.  El este supus și ascultător și asta l-a făcut să fie luat în râs și batjocorit de cei care știau cum trebuie să arate un împărat.

 Matei 26:38-42 „Isus le-a zis atunci: „Sufletul Meu este cuprins de o întristare de moarte; rămâneţi aici şi vegheaţi împreună cu Mine. Apoi a mers puţin mai înainte, a căzut cu faţa la pământ şi S-a rugat, zicând: „Tată, dacă este cu putinţă, depărtează de la Mine paharul acesta! Totuşi nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu. Apoi a venit la ucenici, i-a găsit dormind şi a zis lui Petru: „Ce, un ceas n-aţi putut să vegheaţi împreună cu Mine! Vegheaţi şi rugaţi-vă, ca să nu cădeţi în ispită; duhul, în adevăr, este plin de râvnă, dar carnea este neputincioasă. S-a depărtat a doua oară şi S-a rugat, zicând: „Tată, dacă nu se poate să se îndepărteze de Mine paharul acesta, fără să-l beau, facă-se voia Ta!”

Filipeni 2:6-11 „El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuşi n-a crezut ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu, ci S-a dezbrăcat pe Sine însuşi şi a luat un chip de rob, făcându-Se asemenea oamenilor. La înfăţişare a fost găsit ca un om, S-a smerit şi S-a făcut ascultător până la moarte, şi încă moarte de cruce. De aceea şi Dumnezeu L-a înălţat nespus de mult şi I-a dat Numele care este mai presus de orice nume, pentru ca, în Numele lui Isus, să se plece orice genunchi al celor din ceruri, de pe pământ şi de sub pământ, şi orice limbă să mărturisească, spre slava lui Dumnezeu Tatăl, că Isus Hristos este Domnul.”

172-judecarea-lui-isus-de-catre-sobor

Deși pe parcursul vieții, Isus are multe discuții și divergențe cu conducătorii religioși  și politici ai vremii, totuși în ziua arestării și procesului El devine ca un miel. Nu răspunde provocărilor, nu răspunde acuzațiilor, nu se apără în nici un fel ci pur și simplu lasă lucrurile să meargă de la sine, ajungând în final la condamnare și execuția Lui. Ba mai mult, face niște afirmații despre Sine care au devenit capetele de acuzare atât în fața Sanhedrinului – curtea supremă iudaică, cât și în fața lui Pilat.  În prima se proclamă pe sine Fiul Omului și Fiul lui Dumnezeu – titluri pe care evreii le atribuiau numai așteptatului Mesia, iar în fața lui Pilat se proclamă împărat, ceea ce însemna un titlu rival petru împăratul de la Roma.

În aceste condiții, dacă analizăm doar aceste fapte, lucrurile par cu totul de neînțeles. O privire mai atentă ar putea chiar să afirme că Isus de fapt și-a grăbit singur condamnarea prin afirmații care au generat reacții violente ale poporului.

Însă Evangheliile nu ne lasă în întuneric. Secretul îl descoperim în evenimentele din grădina Ghețimani. Acolo Isus duce o luptă grea și aprigă, o luptă cu negura care urma să îl acopere. Acolo în grădină s-a decis cu adevărat deznodământul procesului care urma să aibe loc.  Iar ceea ce ne indică acest lucru este expresia rugăciunii Lui: Totuşi nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu.  Acest lucru și evenimentele care au urmat ne spun ceva: totul era un plan.  Isus știa ce urma să se întâmple.  Totul fusese orchestrat cu măiestrie de CINEVA, cu mult timp în urmă și într-o cu totul altă lume. Înțelegem astfel de ce a acționat Isus așa.

170-isus-icirc-n-ghetsimani

Si nu, Isus nu a fost arestat. Isus s-a lăsat arestat.

Nu, Isus nu a fost judecat. Isus s-a lăsat judecat.

Nu, Isus nu a fost condamnat. Isus s-a lăsat condamnat.

Nu, Isus nu a fost răstignit. Isus s-a lăsat răstignit.

Cuvintele Lui trebui să ne răsune în urechi: Ioan 10:17-18 Tatăl Mă iubeşte, pentru că Îmi dau viaţa, ca iarăşi s-o iau. Nimeni nu Mi-o ia cu sila, ci o dau Eu de la Mine. Am putere s-o dau şi am putere s-o iau iarăşi: aceasta este porunca pe care am primit-o de la Tatăl Meu.”

Iată de ce Împăratul se supune voiei supreme și planului ceresc. Nu pentru că a fost obligat sau forțat. Nu pentru că a fost constrâns de împrejurări sau vre-o remușcare. Ci pentru că a dorit să facă acest lucru. Ci pentru că a iubit iar în final pentru că a ascultat.

Da, Isus a trebuit să asculte. Ascultarea de Tatăl reprezintă desăvârșirea ființei umane iar Isus, ființa umana desăvârșită, a dovedit ascultarea desăvârșită pentru ca noi să putem învăța. Împăratul a devenit supus pentru ca noi să împărățim cu El. Împăratul devine umil pentru ca noi să fim înălțați. Împăratul a suferit rușinea pentru ca noi să avem parte de glorie.

Dar să nu uităm un lucru, după cum Isus a ascultat de Tatăl până la moarte, tot așa și noi trebuie să ascultăm pentru ca să avem parte de Tatăl. Iar această ascultare nu se negociază.

Doamne ajută! Doamne să izbândă!

Anunțuri

14 răspunsuri

  1. In gradina Ghetsimani s-a-ntamplat unul dintre cele mai frumoase evenimente din viata Domnului Isus si din istoria omenirii. De obicei cand zicem Ghetsimani, ne gandim la rugaciune intensa (aproape de agonie), la suferintele Domnului Isus…, si putini dintre noi realizam faza aceasta ca pe momentul decisiv al victoriei. Noi suntem tentati sa asociem victoria cu dimineata primei zile a saptamanii, dimineata invierii, spunand ca Domnul Isus a iesit biruitor din mormant… Asta asa este, numai ca batalia n-a fost castigata duminica dimineata ci in joia precedenta, seara (noaptea). In aceea seara il vedem pe Domnul Isus Hristos in lupta spirituala, si iesind biruitor, prin rugaciune, in genunchi.

    Domnul Isus s-a luptat atunci cu doua aspecte ale pacatului:
    Primul aspect ne este relatat la Matei 26:36-46 si se refera la VINOVATIA LUMII (sau pacatul lumii);
    Al doilea aspect aspect ne este relatat la Matei 26:47-56 si se refera la LUMEA VINOVATA (sau lumea pacatului).

    Pana aici, Domnul Isus a vazut pacatul manifestat in viata altor oameni, si-n lume, si-n Univers…, dar nu l-a experimentat niciodata in mod direct. Acolo, in gradina, Domnul Isus ‘vede’ momentul in care avea sa devina “mielul de jertfa”, cand toata vinovatia lumii, toate pacatele lumii (cele savarsite pana atunci, plus cele viitoare) aveau sa-I fie puse Lui in socoteala, si avea sa fie vinovat pentru ele, inaintea lui Dumnezeu.
    Versetul de la 2 Corinteni 5:21 ne ajuta sa intelegem mai bine ce a simtit Domnul Isus atunci:
    “Pe Cel ce n-a cunoscut nici un pacat, El (Dumnezeu) L-a facut pacat pentru noi….”
    Domnul Isus traieste aceasta experienta noua, primind sa preia pacatul omenirii, pentru a se putea apoi jertfi in vederea ispasirii tuturor nelegiuirilor noastre:
    “El este jertfa de ispasire pentru pacatele noastre; si nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi.” (1 Ioan 2:2)

    1. Domnul Isus S-a aliniat perfect cu voia Tatalui si acest acord a implicat o biruinta enorma, pentru ca a insemnat mantuirea noastra, a intregei omeniri.
      Domnul Isus nu a preluat pasiv voia Tatalui. Dumnezeu nu L-a fortat pe Fiul Sau sa bea acel pahar, ci Domnul Isus a facut-o de buna voie, fara resemnare, si actionand activ la implinirea voii Tatalui:
      “Nimeni nu Mi-o ia (viata) cu sila, ci o dau Eu de la Mine. Am putere s-o dau, si am putere s-o iau iarasi”, mentioneaza Domnul Isus la Ioan 10:18.
      Domnul Isus a intrebat pe Tatal daca nu exista si o alta cale prin care oamenii sa fie mantuiti, iar raspunsul (corelat si cu alte texte din Scriptura…) a fost ca oamenii nu pot fi mantuiti decat printr-o jertfa de ispasire de valoare infinita, si nu era nimeni altcineva care sa poata face lucrul acesta. Domnul Isus a ales sa se faca voia Tatalui, si Tatal dorea mantuirea noastra – deci, si Tatal si Fiul ne-au ales pe noi.
      Astfel, Domnul Isus a ales de buna voie sa ia asupra Lui VINOVATIA LUMII, si a iesit biruitor, in genunchi!

      Cand Domnul Isus a preluat pacatele lumii, El, care n-a cunoscut pacat, a devenit vinovat, dar a biruit, si aceasta a constat in faptul ca a ales liber aceasta povara – de fapt ne-a ales pe noi: pe mine si pe dumneavoastra…!
      “Nu-i singur Iuda vinovat
      De sangele ce se dadu…,
      Nici marii preoti, nici Pilat,
      Ci lumea-ntreaga, prin pacat –
      Si eu, si tu…”

  2. Cand Domnul Isus a preluat pacatele lumii,

    Daca Domnul Isus a luat pacatele intregi lumi asupra Lui, dupa cum spui,dece El ii spune Tatalui ca nu se roaga pentru lume, ci numai pentru aceia pe care Tu mi-ai dat?

    Ioan 17-99 Pentru ei Mă rog. Nu Mă rog pentru lume, ci pentru aceia pe care Mi i-ai dat Tu; pentru că sunt ai Tăi: –

    Nu stiu cine esti cred ca este nevoie sa citesti Cuvintul lui Dumnezeu mai cu atentie, apoi sa faci afirmatie.Esti dintre aceia care sustin ca Mintuirea se pierde.Chiar as vrea sa te cunosc.Sa stiu cu cine stau de vorba din Cuvint.

    1. 1 Ioan 2:2 – El este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre; şi nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi.

    2. Draga „Fischer”, te sfatuiesc sa nu citesti doar versetul 9, ci si pe celelelte, cum ar fi de exemplu v. 20. Apoi, daca n-ai observat ca-n capitolul 17 Domnul Isus cere ocrotire mai ales pentru ucenici, stiind prin ce situatii dificile vor trece pana la invierea Sa, e problema dumitale.

      Ca ai concluzionat gresit, afirmand ca eu cred ca mantuirea se poate pierde, este o alta problema…, dar tot de-a dumitale…

  3. Frate Zarnescu,

    Scriptura se acomodeaza prin ea insasi ca sa putem intelege ceva mai bine cum statu lucrurile cu LUMEA. Dau mai jos cite-va locuri de unde putem trage o concluzie. 1 Ioan 3-10, Iuda 1-13, Ioan 8-44, 1 Ioan 5-19, Asa cite-va la care este bine sa reflectam.

    Sa nu faceti cum a facut Botgros, de mi-a dat 2 Timotei 12-2 Ca nu stie saracul decit atit.Daca citea si versetul 13, poate intelege mai mult. Zic poate ca nu are capacitatea spirituala sa inteleaga Cuvintul lui Dumnezeu.Versetul din 1 Ioan 2:2,are o cu totul alta inteegere.

  4. Privind „LUMEA”, la Ioan 17:9 este vorba despre ‘lume ca sistem’, pe cand la 1 Ioan 2:2 este mentionata ‘lumea ca oameni/omenire’.
    Haideti sa nu incurcam borcanele!

  5. Draga „Fischer”, amintesti mai sus de versetele de la 2 Timotei 12-2 si 2 Timotei 12-13… Cred ca-i timpul potrivit sa adaugi o Erata!

  6. Sa fim seriosi, Dumnezeu nu are invedere un sistem. In vedere El are omul. O putem invirti cum vrem numai sa ne cada bine in intelesul pe care il avem. Domnul Isus nu a venit pentrui un sistem. El a venit pentru om. Subiectul este mult mai complicat.Poate am sa pun ceva cu tarina, cu comoara si cu imparatia lui Dumnezeu. Atunci cred ca va fi ceva mai usor de inteles acest subiect care cuprinde lumea.Sa lasam libertate Duhului sfoint sa ne aduca lumina si in privinta aceasta.

  7. Ioan 17-9,

    Pentru ei Mă rog. Nu Mă rog pentru lume, ci pentru aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu; pentrucă sînt ai Tăi: –

    Are in vedere in Mintuitorul in rugaciunea Lui catre Tatal un sistem?Pentru un sistem si-a dat El viata?Ce ratacire poate sa mai fie si in mintea unora.Uite unde se ajunge. Deaceia cei mai slabi au ajuns sa fie hraniti cu astfel de lucruri care nu au nimic cu Adevarul. Nu stiu cine esti ,un salvat. Pai daca esti salvat astept, sa nu zic ca am pretentia ca duhul lui Dumnezeu sa te lumineze.

    Cer scuze dar asa stau lucrurile.Acesta este rezultatul de Adunarea se duce de ripa. Zic adunarea corporala se duce de ripa, pentruca , ” biserica celor intii nascuti este zidita de Domnul Hristos. Am mai spus, „Adunarea ete gloata multa si pe care Ap, Pavel o vede ca o casa mare. In aceasta casa sunt vase de cinste si de ocara.Sa luam seama ce vas suntem. Calea este larga pe care merg gramada, gloata.Pe cea strimta nu merg decit aceia a caror picior este pus de Dumnezeu. La final, duce in casa Tatalui.

  8. Draga „Fischer”, am fost de acord cu dumneata ca „El a venit pentru om”, si foarte bine a punctat fratele Emi Z. cu versetul de la 1 Ioan 2:2, dar n-am „invartit” nimic, ca „sa cada bine”… Pesemne s-a interpretat gresit vreo exprimare mai laconica…!

  9. @ Fischer, alias „johnbalarie”.
    Te-ai pripit cand te-ai referit la mine, si altii asemeni…, si ai rabufnit cu „Ce ratacire poate sa mai fie si in mintea unora”…!?

    Nu strica sa citesti, privind „lumea ca sistem”, si un articol ca acesta:
    http://semnelevremurilor.wordpress.com/biblia-profetic/%E2%80%9Elumea%E2%80%9D-ca-sistem/

    Domnul Isus va schimba, in Imparatia de 1000 de ani, si societatea umana… Sistemul carmuitor va avea la baza „toiagul de fier”…

  10. Am inteles! Intelegem diferite Cuvintul Lui Dumnezeu.Si asta din pricina sursei diferite de alimentary spirituala.

    Dumnezeu sa va binecuvinteze,

  11. Referitor la nume, sa sti ca Fischer este Dupa numele Mamei de familie.(de fata) Asta sa nu creada care-va ca ar fi Un pseudonim.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: