In ultima perioadă mi-am amintit că in computerul meu am un fișier video, care prezinta parti din istoria mișcării evaghelice din Muscel și Câmpulung, parte a trezirii spirituale facută de Dumnezeu prin preotul Teodor Popescu. Filmul este format din imagini ale unor credincioși care au făcut parte din această lucrare si care au dus mai departe mesajul evangheliei făcând posibilă intoarcerea la Dumnezeu a multora in zona Muscel, și mai ales a dus la plantarea de biserici în această zonă, inclusiv cea din Câmpulung.
Aceast videclip se dorește a fi un omagiu adus eroilor credinței din vremurile trecute din această zonă, iar în ce mă privește, să fie o aducere aminte pentru noi cât și pentru biserica din Câmpulung, acolo unde, nu cu mult timp în urmă, a fost aproape ștearsă cu buretele orice urmă a acestei istorii, prin încălcări flagrante ale Statutului, ale ordinii din Biserică și printr-o manipulare fățișă și dusă la extrem, care a culminat cu numirea directă a unui alt sfat de frați, decât cel ales de adunare.
În urma vizionării acestui material nu ne rămâne decăt să încurajăm biserica și frații de bună credință din Câmpulung să continuie să lupte pentru păstrarea acestei istorii și să o ducă mai departe, în așa fel încât generațiile următoare să poată să aibe la rândul lor istorii ale credinței pe care să le povestească.
Realizatorii acestui material sunt: Stămoiu Emil, Cernat Teofil, Bizon Cătălin, Tașbac Alin.
p.s. materialul a fost prezentat in biserica din Campulung cu cativa ani in urma; nu am reusit sa fac rost de adresele de e-mail ale realizatorilor pentru a le cere permisiunea de publicare online, dar atunci cand l-am primit mi s-a spus ca este un material pentru distributie. Astept opinii in aceasta privinta.
Ce au zidit fratii prin Har, prin dragoste si prin intelepciunea Duhului, strica altii prin lege, prin ura si prin prostia firii pamantesti…
Asa vezi pentru ca ai fost dat la o parte din Sfat. Dar roaga.te mai mult, stai smerit si vei vedea cum lucrurile merg mai departe si fara tine! Dumnezeu lucreaza!
@membru… nu stiu daca cel ce a scris mai sus este Alin Tasbac (cel mai probabil ca nu este)… dar banuiesc ca la el te referi. Dar nu despre smerenie vorbim noi aici… asa cum tot se sustine. Aici este vorba despre responsabilitate iar diferenta este de la cer la pamant. Un grup de frati a fost ales de biserica sa conduca biserica asa ca nu ai nici un drept nici tu si nimeni altcineva sa vina sa le ceara sa se smereasca, ca sa conduca ei in loc. Doar voturile majoritatii membrilor adunarii are dreptul sa ceara acest lucru. Sa se smereasca de la ce? De la responsabilitate?
acum nu mai e bun Statutul? mai citeste, la Art 44, alin 2 se spune clar despre o responsabilitate a SFT de a numi un SF local atunci cand situatia o impune.
independenta si autonomia adunarii sunt in desfaruarea programelor cultice, orele de adunare, scopul intalnarilor, etc.
sa judecam cu drepate, nu cu partinire.
Da.. cunosc aceasta prevedere din Statut.. Dar haideti sa analizam faptele:
1. care SFT? Toata lumea stie ca cei doi frati au boicotat alegerile zonale si si-au creat propriile alegeri, independente, cu credinciosi pe care i-au sunat sau au trimis cate un microbuz sa ii adune ca sa aibe un anumit numar.
2. nici un SFT nu isi poate intra in atributii inainte de a fi confirmat de AGR; in momentul producerii incidentelor.. nu era nici un SFT confirmat. In plus, cu o saptamana inainte la Campulung se facusera alegeri. Deci despre ce situatie vorbim?
Eu ma minunez pe zi ce trece de tine, Emi!
Unde ai gasit tu in Biblie (din studiu personal + scoala aia cu care te tot lauzi), ca batranii se aleg prin vot??? Daca incepi cu: teoria e una si practica e alta… Nu mai am ce citi de la tine!
Sfatul este numit si punct!
Ca o paranteza, sustinerea adunarii este cam 50/50. Dar repet: este complet irelevant!!!
Si da, smerenia se vede tocmai la aceste numiri scripturistice! Asa au gasit cu cale mai marii nostri. Facem un pas inapoi si gata! Dar ei nu vor sa se smereasca!
Ca drept dovada ca au plecat! De ce? Nu pot suporta „umilirea”… Mandrie cat cuprinde! „Noi vrem sa fim sefi! Chiar si sefi peste nimeni! Proprii sefi! Dar smeriti, niciodata!”
si eu ma minunez de tine 🙂 De unde pana unde decretezi tu ca Sfatul se numeste si punct? Ignori faptul ca reprezentanii cultului, inclusiv batranii, au decis la un moment dat ca Sfatul se alege nu se numeste. Si de cand Mircea Iorgulescu si Ionel Botgros au dreptul sa numeasca pe cine vor ei in alte biserici? Imi arunci in fata ca nu gasesti asa ceva in Biblie. Ba gasesti destule exemple in care adunarea a decis destule lucruri.. inclusiv alegerea pentru slujire. ex. Fapte 6, Fapte 13:3, Fapte 15:22, etc.
Si binenteles ca daca citesti atent Scriptura vei intelege ca exista destule argumente in favoarea alegerii de catre congregatie a conducatorilor ei.
De ex. 1 Tim. 3 – se specifica ca episcopii trebuie sa aibe o buna marturie pe langa multe alte conditii, iar despre diaconi se spune ca trebuie sa fie cercetati intai (1 Tim. 3:10). Cine stabileste daca conditiile sunt implinite de catre episcopi sau cine face cercetarea diaconilor? Binenteles ca biserica – adica cei care ii cunosc cel mai bine pe cei in cauza.
Daca citesti cu atentie in cartile adresate lui Timotei nu vei gasi ca episcopii trebuiesc numiti.
Gasim intradevar in Tit numirea episcopilor, (Tit 1:5 cat si in Fapte 14:23) dar asta ne arata ca EXISTA MAI MULTE FORME DE CONDUCERE IN BISERICA nu doar una. Istoria bisericii ne arata ca ambele forme au functionat, sau chiar si alte forme.
Cultul BER, impreuna cu celelalte mari culte evanghelice din Romania, si nu numai, au o forma de conducere congregationala, – adica majoritatea alege conducerea – si nu o conducere episcopala – unde episcopii/batranii sunt numiti sau alesi de un lider/pastor.
Iata mai jos un link – citeste ce scrie cineva mult mai bine pregatit decat noi…
http://eclesiologie.wordpress.com/constitutii-si-structuri-bisericesti/
Iata un citat important din articolul la care fac referire:
„Cei ce imbratiseaza modelul Constitutiei congregationaliste arata ca au ca sursa de inspiratie viata Bisericii primare, asa cum ne este ea ilustrata de cartea Faptele Apostolilor si de Epistolele Noului Testament. Intr-adevar, in perioada apostolica si in cea imediat urmatoare ei, nu a existat nici o legatura institutionala intre gruparile crestine individuale. Ele nu s-au consultat cu nimeni pentru alegerea, promovarea si instalarea liderilor spirituali, iar in probleme locale, au hotarat prin votul celor din adunare. Formele de asociere cu celelalte Biserici crestine, daca nu au lipsit cu desavarsire, au fost foarte firave. Singurele elemente care au dat coeziune lucrarii in Bisericile crestine din primul secol au fost credinta comuna in realitatea Christosului inviat si activitatea apostolica.” Daniel Branzei
Fapte 6: este vorba de diaconi, nu de prezbiteri! Complet altceva, nu mai incape discutia pe fond, ca e limpede! Deci nu ai dreptate!
Fapte 13:3: punerea mainilor nu a fost pusa de catre biserica! Punerea mainilor se facea de catre prezbiteri. Si iarasi nu era vorba de alegerea pentru prezbiteri – adica subiectul nostru! Deci iarasi esti in eroare!
Fapte 15:35: initiatorii si decidentii sunt mai.marii (de aceea si ordinea in care sunt trecuti). Faptul ca este trecuta si adunarea, arata unitatea de duh a bisericii primare. Astazi nu stiu cate biserici (ca membrii locali individuali) mai au discernamantul de atunci. Si mai presus de asta: iarasi nu e vb de prezbiteri! Ci de ambasadori, sa zic asa – un timp scurt – v 33… (Ca unul dintre ei a ramas acolo v 34, asta e altceva, pt ca nu ni se spune calitatea in care a ramas. Poate fi simplu membru – ca si mine! 🙂
Iar cat despre cele 24 de conditii, consider ca cel mai bine stiu mai.marii. De ce? Pentru ca in Biblie, ei aleg prezbiterii. Si daca exista posibilitatea ca si adunarea sa confirme/infirme aceste calitati, faptul ca nu este dublata in Biblie de un exemplu concret, ma indeamna sa aleg cealalta varianta, cu exemple suficiente!
Asa ca, draga Emi, mai cauta niste argumente scripturistice si nu ale altora. Ca nu e cazul de interpretare, ci de recunoastere a ceea ce este scris!
Asa cum am spus… se gasesc destule argumente pentru conducerea congregationala … daca vrei sa le vezi. Si practica bisericii de dupa apostoli ne certifica chestiunea. Biblia NU ne da o reteta exacta a modului de alegere a presbiterilor… ni se dau doar conditiile. Cine stabileste daca conditiile sunt indeplinite este o chestiune total subiectiva.. eu zic intr-un fel … altii in alt fel.. conteaza mai putin cum anume sunt alesi, cat conteaza ca ei sa fie ceea ce trebuie. Un exemplu clar este fr. Ionel Botgros: dansul nu a avut niciodata familia in adunare, iar in prezent stim cu totii ca sotia dansului nu este credincioasa…. si in consecinta se descalifica din orice post de conducere in vre-o biserica. Si iata cum cineva care nu se califica pentru o asemenea slujba ajunge sa numeasca prezbiteri prin alte adunari.
Deaceea, reamintesc.. ca sa nu uitam… ca in BER presbiterii/supraveghetorii/conducatorii .. se ALEG, conform Statutului, de o majoritate de barbati care iau parte la Masa Domnului, membrii ai adunarii respective. Ca ne convine sau nu aceasta este procedura. Comunitatea bisericilor BER a hotarat acest lucru si in consecinta nu mai are rost sa il discutam in acest context. Subiectul merita discutat .. dar intr-un context de analiza a Statutului, nu al gasirii unor argumente pentru un abuz grosolan.
Emi, tatal tau – care doreste sa fie membru in Biroul Executiv, are macar un copil in BER? Din 11 copii, din cate imi amintesc.
Si 2, mi se pare ca e casatorit cu o femeie lasata de barbat, care traieste.
Poti confirma? Este riscul la care te.ai expus ca blogger…
Este o situatie clara de incompatibilitate cu ceea ce spune Biblia.
Ai facut un atac personal la fr Ionel Botgros (sau poti considera ca ai spus conditiile scripturistice). Si eu am facut la fel!
Ar fi multe de spus, nu are rost sa le discutam, doar un singur lucru vreau sa te mai intreb: Am auzit, si poti verifica – te rog chiar sa faci asta, ca in adunarea din Colorian, duminica dimineata – 8 decembrie 2013, la adunarea de Frangerea painii, a fost votat un sfat de frati, SI DE CATRE FEMEI, in total 88 de voturi.
Poti fi cinstit sa iti spui parerea despre asta?
Eu imi permit sa spun din cate cunosc, ca adunarea din Colorian este la cel mai josnic nivel din toata fratietatea BER…
Domnule… puteti face o distinctie intre a fi credincios si a merge in alta biserica? Prin mila lui Dumnezeu toti fratii mei frecventeaza biserici crestine evanghelice.. si conform a ceea ce ei declara, toti sunt credinciosi. Intelegeti ca nu au plecat in lume. Faptul ca ei inteleg anumite lucruri diferit nu ii catalogheaza ca fiind necredinciosi sau destrabalati, dar asta este o alta problema. Si da, inca sunt cativa care frecventeaza adunarile BER.
In ce priveste recasatoria tatalui meu..binenteles ca pot confirma.. ceea ce toti stiu. Anume ca mama a trecut la cele vesnice si dansul s-a recasatorit cu cineva divortat. Dar cand nu cunoasteti toate detaliile atunci aruncati imediat cu un verset crezand ca acolo se explica totul despre problema complicata a recasatoriei. Daca veti analiza bine pasajele biblice veti vedea ca exista cazuri in care divortul este permis. Din moment ce divortul este permis in anumite situatii unde scrie ca recasatorirea in aceaste conditii este interzisa?
Nu degeaba am spus asta!
E o chestiune de morala: nu ai nici un copil in adunare (din 11, nu din 2), si vrei sa fi membru in BE…
Si da, copii fratelui Ionel sunt credinciosi, sunt plecati din tara si frecventeaza o adunare crestina. Te rog frumos sa ma crezi, pentru ca stiu ce spun!
Si sa iti fie si invatare de minte sa nu mai vorbesti fara sa intrebi! Da.i un telefon ai intreaba.l! Si scrie public asta, cerandu.ti iertare si fata de Dumnezeu si fata de cititori!
Argumentele astea despre casatorie/recasatorie, cand Biblia este foarte clara in acea privinta: „cine ia de nevasta pe cea lasata de barbat, preacurveste”, intra la categoria „pe cel ce va scoate sau va adauga… Il voi sterge din Cartea Vieti…”
@membru… esti impertinent si nu analizezi nici ce scriu si nici argumentele; citeste mai bine ce am scris: TOTI fratii mei merg la adunari crestine evanghelice iar unii dintre ei inca merg in adunarea BER din Bucurestii Noi.
In ce priveste pe copii fr. Ionel Botgros – sa faca Domnul sa fie asa, insa chestiunea am auzit-o de mult, dar nimeni nu stie sigur. Citeste iarasi cu atentie ca am scris despre familia/copiii dansului la trecut, nu la prezent. Cand copiii sunt adulti nu mai putem discuta despre situatia lor. Sunt destui credinciosi care si-au adus copiii la adunare cat au fost mici, dar cand au crescut acestia si-au ales alt drum.
Si inca ceva .. nu am sa ma apuc acum sa discut chestiunea recasatoriei.. este mult prea complexa ca sa o analizam intr-o singura fraza. Te-ai intrebat vreodata insa de ce in acel verset din Matei 5:32.. se vorbeste numai despre barbat.. si ca totusi acolo se accepta o situatie pentru divort? Te intreb acum… daca un barbat isi lasa nevasta din pricina de curvie, se poate recasatori, din moment ce i se poate accepta despartirea? Dar o femeie in aceeasi situatie? Probabil ca imi vei raspunde iarasi in trei cuvinte .. asa ca te rog sa nu te mai obosesti. Mai am si alte lucruri de facut.
Stimate membru CDE
Nu stiu cine sunteti, dar duhul comentariilor dvstr ma infioara. Arogante, sarcastice, si neavand nimic de a face cu smerenia pe care o predicati si o cereti altora! Doar faptul ca ca va numiti „membru” ma face sa cred ca sunteti credincios- comentariile insa par ca vin de la o persoana plina de ura pentru frati, dornica sa-i injoseasca si sa se ridice de-asupra lor.
Nici eu nu va cunosc, nici nu ma intereseaza!
Vad ca sunteti batjocoritor! Si ati spus bine ca va infioara: este un cuvant destul de dur in Biblie pentru batjocoritori:
„Astfel, luaţi seama să nu vi se întîmple ce se spune în prooroci:
Uitaţi-vă, dispreţuitorilor, miraţi-vă şi pieriţi;”
Stiti unde scrie?
Nu batjocoresc pe nimeni. Lucrurile sunt mult prea serioase ca sa fie de batjocorit. Cu o inima plina de durere pentru ceea ce fac unii in adunare, aduc totul inaintea Domnului. Dumneavoastra daca vreti primiti ceea ce am spus mai sus, daca nu, nu primiti.
Citind toate comentariile de mai sus, am observat, cu o durere mare în suflet, și cu lacrimi amare curgând pe obraz, că biserica lui Hristos nu mai e ce a fost o dată. Atâta ură, atâta dorință după cele firești, pieritoare. Unde e, fraților, dragostea ce ne învață Domnul Isus s-o avem pentru frații noștri? Unde e vorbirea în psalmi și cântări pe care o așteaptă Creatorul nostru? Oare câți își dau seama că e atât de urât în fața Domnului? Doamne trezește-ne, până nu e prea târziu! Doamne ai milă!
Amin!
Cum să mai fim noi mărturii pentru cei ce au nevoie de mântuire, când noi ne batem între noi? Nu asta e calea ce ne-o arată Domnul s-o urmăm!
Pentru Zarnescu si nu numai.
Subiectul nu este atit de delicat cu privire la recasatorie si divort.Dar faptul ca nu ne comvine intrun fel sau altul, ce Scriptura ne invata,il abordam din prisma cum ne comvine noua.Scriptura este destul de clara in privinta aceasta. Dela inceput Dumnezeu nu a lasat aceasta libertate de ati lasa sotia si a lua pe alta. Si bine inteles ca si in cazul sotului este la fel.Cei doi se vor uni si vor fi un singur trup.Deci nu vor mai fi unul ci doi. vom rupe noi trupul ca sa fie din nou doua? nici decum.
In noul testament ne este mult mai clar ce vrea sa ne arate Cuvintul.Cind vrem sa gasim scuze si explicatii le vom putea fabrica dupa placul nostru.Domnul Isus le spune celor ce ii aducea inainte ce le spusese Moise.Dar iata ce spune Mintuitorul,” Moise a zis asa din pricina impietriri inimi voastre” Dar dela inceput Dumnezeu nu a facut asa.Este greu sa traiesti cu o sotie sau un sot care iti creiaza probleme.
Dar si pentru acest aspect Cuvintul are ceva de zis, Ce sti tu femeie daca prin purtarea ta sau as zice eu si la barbat la fel, daca nu iti vei mintui partenerul de viata.Sunt pastori care incurajaza despartirea , spunind; ” Domnul ne-a chemat sa traim in pace”Iata pina unde s-a ajuns cu a da explicatie asupra unui loc sau altu;l din Scriptura.Mi-as permite la virsta pe care o am sa spun. Pentru cei tineri este un subiect greu si nu trebuie sa-l abordeze inainte de vreme. Teoretic oricine poate da fel de fel de sfaturi. Dar practica se arata dupa o viata de convetuire impreuna.
Luke 1:6 Amândoi erau neprihãniþi înaintea lui Dumnezeu, ºi pãzeau fãrã patã toate poruncile ºi toate rânduielile Domnului.
O zi binecuvintata sau o noapte tuturor.
John
Frate John,
In situatia prezentata de Emi Zarnescu, si potrivit a ceea ce ati spus mai sus din Scriptura: sunteti de acord sau impotriva acestei situatii a fratelui Zarnescu Nelu?
Ma scuzati, dar nu am inteles bine pozitia dvs!
Positia mea este ce scrie in Scriptura.Si Aceasta pozitie trebuie sa fie pentru toti care pretind ca sunt copii Ai Lui Dumnezeu.Si care iubesc Cuvintul Lui Dumnezeu.Il iubit, il si aplicam in viata noastra.Domnul Isus Spune aceste cuvinte; „in ziua aceia,nu Eu va voi judeca ci Cuvintul care v–a fost vestit, sau dat.Cu alte cuvinte lati avut la indemina.Dau Mai Jos Un loc care ne arata cum stau lucrurile cu divortul.Acest loc se aplica tuturor care s-au unit si au format Un singur trup.
Maleahi 2-16, Degeaba citim Cuvintul daca nu si il aplicam in viata noastra.
John
Sa revenim la oile noastre!
Domnul a stabilit nişte slujitori ai Săi pe care i-a oferit bisericilor/adunărilor.
“El a dat pe unii apostoli; pe alţii, prooroci; pe alţii, evanghelişti; pe alţii, păstori şi învăţători, pentru desăvârşirea sfinţilor, în vederea lucrării de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos” (Efeseni 4:11-12)
– Cine i-a dat? – Domnul i-a dat! Domnul face lucrarea de evanghelizare, păstorire, invatare, misionariat etc. a congregaţiei Sale, prin slujitorii pe care chiar El i-a stabilit.
Uneori insa adunarea nu-i recunoaşte pe cei pe care Domnul “i-a dat”. Sunt cazuri când biserica ţine acei slujitori ‘pe tuşă’ şi nu-i lasă să se desfasoare…
Alteori, biserica pune ea, alege ea lucrătorii care nu sunt desemnaţi de Domnul. Sunt menţionaţi de exemplu în Cuvânt “păstorii plătiţi”, care activează numai din interesul lor material, şi nu le pasă şi de turmă, iar dacă vine primejdia, ei lasă oile baltă şi pleacă… Sunt amintiti si „invatatorii mincinosi”, si „profetii mincinosi”, etc.
Normal ar fi deci ca slujirile de baza intr-o biserica sa fie stabilite numai de fratii cu adevarat duhovnicesti, si nu prin voturile crestinilor firesti.
stimati vizitatori/cititori. nu mai continuati sicutii interminabile.
frate Emi, trebuie ca o sti, si te rog sda nu te ascunzi dupa deget – sau daca nu – o afli acum, ca cei din vechiul SFT au facut aceste lucruri pe care le imputi celor din actualul SFT, anume sa numeasca un sfat de frati local.
e absolut statutar si legal.
au numit in Colorian un sfat format din 8 persoane anul acesta, in martie-aprilie.
au numit in Campulung un alt sfat – acum ceva ani in urma.
cand vechiul SFT au facut aceste fapte, cei care nu au mai fost alesi in sfaturile locale -chiar daca nu le-a venit usor poate – au acceptat si au mers in continuare in pozitia de membri simpli.
cand s-a intamplat ca noul SFT sa numeasca SF local, reactiile iata-le diametral opuse:
(comentariu moderat)
Dumnezeu sa vada si sa judece! toti cei ce nadajduiesc in Dumnezeu nu vor fi dati de rusine! este scris in Cuvant!
asa ca frate Emi, si frati care citit, comentati, sau doar va minunati. sa ne concentram ami mult pe rugaciune si sa privim cum Domnul Isus va da izbavirea Sa!
un frate neinsemnat – cum se mai semnase cineva cu ceva vreme in urma.
@pentru dreptate… nu prea ai dreptate.. de fapt este o miciuna ceea ce spui. Ti-am moderat si parte din comentariu pentru ca erau niste acuze nefondate si supraexagerate. In Colorian, Sfatul de Frati Local a transat problema, nu SFT, si asta impreuna cu adunarea.
Pe de alta parte, nu ma ascund dupa deget. Incalcari ale statutului sunt prin majoritatea adunarilor BER. Eu am fost martor la unele chiar in adunarea din Bucurestii Noi. De aceea mi-am permis sa scriu cateva articole privitoare la Statut si incalcarile lui. Am spus de mai multe ori ca s-au facut greseli de ambele parti. Insa haideti sa lasam minciunile si exagerarile grosolane care slujesc probabil in luptele personale ale unora dintre comentatori.
Repet ce am mai spus: daca fr. Mircea Iorgulescu si fr. Ionel Botgros erau alesi in mod corect nu aveam nimic de obiectat. S-au refacut alegerile, au fost pe liste, au fost invitati, dar nu s-au prezentat si nici nu au vrut sa auda de un dialog. Deci nu ma acuzati nefondat.
La marea intalnire de astazi, organizata de darbisti, suntem 70 de persoane. Saptamana trecuta ei au fost 320…
Asta spune multe!
domnule membru CDE… esti un mincinos si de azi inainte comentariile tale nu vor mai fi publicate; te ascunzi sub anonimat ca sa poti dezinforma si mintii usor fara sa fi tras la raspundere. Astazi in Carol a avut loc conferinta cu lucratorii nicidecum darbisti sau alte prostii de genul acesta. Saptamana trecuta a avut loc Adunarea Generala a Reprezentantilor unde s-au refacut alegerile atat pentru Sfatul de Frati pe Tara cat si pentru Comitetul Executiv impreuna cu confirmarea statutara de care are nevoie SFT pentru a-si intra in functie. De aceea au fost atat de multi – au dorit sa puna lucrurile in ordine ca o comunitate responsabila.
Era normal ca dupa atatea drumuri si scrisori, oamenii sa nu mai poata veni inca odata la Bucuresti pentru conferinta, din cauza consturilor cu transportul si drumul.
,,pentru dreptate,,…esti pe langa subiect si cu creierul spalat la fel ca multi alti adepti ai lui botgros….Atentie mare…….la Campulung sfatul de frati A FOST ALES DE CATRE ADUNARE PRIN VOT SECRET!………..!La o saptamana mai tarziu s-a intamplat marea lucrare facuta de botgros si iorgulescu…respectiv dezbinarea adunarii! Daca matale crezi ca fratii care au fost dati afara de la cina vor mai reveni vreodata in acea adunare pentru a fi ,,cercetati,, de asazisul nou sfat…..te inseli! Acei scumpi frati care au fost dati afara de la randuieli…… au lucrat numai spre slava Domnului iar acum sunt improscati cu noroi si se scornesc minciuni ordinare pentru a fi loviti……. ! Din pacate devine din ce in ce mai evident faptul ca oamenii sunt manipulati si interesele obscure sunt cele care conduc!
Domnu….membru……Fratii de la Campulung….aia pentru care matale esti asa de bucuros ca au fost inlaturati din adunare…….au facut multe lucruri minunate despre care iti pot spune multi…..din adunare dar si din afara……si sper ca Domnul sa le dea putere sa nu se opreasca …chiar daca la ora actuala ei nu au o adunare….si aici ma refer la o cladire…..!Nu stiu cine esti…nici nu mai intereseaza insa ar fi bine sa faci niste cercetari inainte sa te apuci sa mai bati campii pe net ….cu intentia evidenta pe care o ai de a dezinforma si de a manipula!
Anunt in premiera!!!
In dupa-amiaza zilei de marti, 10 decembrie 2013, Nelu Istrate si Sergiu Iorgulescu, in prezenta a cel putin 40 de martori, au semnat declaratia de invatatura arminiana (pe intelesul poporului – „mantuirea se poate pierde”)!
Slavit sa fie Dumnezeu!!!
Stimate strajer… ceea ce spui este vecin cu blasfemia. Cum poate fi slavit Dumnezeu cand impui prin forta semnarea unei declarii de credinta?
Si in plus crezi ca asta va schimba ceva in actiunile celorlalti? Eu ma indoioesc.
@ „Strajerul”,
Nu cumva te-ai entuziasmat degeaba???
Când L-am primit pe Domnul, şi mi-am mărturisit păcatele, El mi le-a iertat pe toate.
– În ce sens am fost iertat?
– Dumnezeu nu mă va mai trage la răspundere pentru ele, pentru că Domnul Isus le-a ispăşit şi a plătit El pentru toate, şi trecute şi viitoare.
Unii susţin că ni s-au iertat numai păcatele savârşite până în momentul mântuirii, dar în realitate au fost incluse în iertare TOATE păcatele. Petru se exprimă astfel (Fapte 10:43):
“Toţi proorocii mărturisesc despre El că oricine crede în El, capătă, prin Numele Lui, iertarea păcatelor.”
Nu se menţionează care păcate, pentru că referinţa este globală, pe total.
Există două tipuri de iertări şi de mărturisiri de care menţionează Scriptura…!
1. Mai întâi este iertarea ce-am primit-o odată pentru totdeauna, când ne-am întors la Dumnezeu, când am primit în dar mântuirea şi am fost născuţi din nou iar păcatele noastre au fost şterse toate (au fost anulate) şi “aruncate în marea uitarii” (asa ca mantuirea n-avem cum s-o mai pierdem vreodata.
Dumnezeu nu-Şi va mai aduce aminte de acele fărădelegi, şi nu ne va trage vreodată la răspundere pentru ele – nu vom mai sta la judecată pentru ele, pentru că graţierea noastră este deplină.
Profetul Ieremia scrie astfel (31:34):
“Nici unul nu va mai învăţa pe aproapele sau pe fratele său, zicând: „Cunoaşte pe Domnul!” Ci toţi Mă vor cunoaşte, de la cel mai mic până la cel mai mare, zice Domnul; căci le voi ierta nelegiuirea, şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatul lor.”
2. Desi sunt mântuit, constat că încă mai apar păcate în viaţa mea, fara sa le doresc. Pentru aceste pacate noi, survenite după momentul mântuirii, am nevoie de o nouă mărturisire a lor, dar pentru un alt tip de iertare. Aceste păcate nu-mi periclitează mântuirea şi viaţa veşnică pe care Dumnezeu mi le-a dăruit, şi de care “nu-I pare rău” că mi le-a dat.
Acum, între Dumnezeu şi mine intervine o nouă legatură: Tatăl şi copiii Sai:
“Vedeţi ce dragoste ne-a arătat Tatăl, să ne numim copii ai lui Dumnezeu! Şi suntem.” (1 Ioan 3:1)
Aparitia păcatului în viaţa mea nu rupe această relaţia de Tată şi fiu, aşa cum îşi închipuie unii, dar afectează părtăşia mea cu Tatăl.
Stimate strajer,
Nu prea inteleg la ce va referiti: va bucurati ca s-a declarat ca ber nu mai are siguranta mantuirii?????