Crestin gay – este oare posibil?

Observatie: – articolul are cateva corectii –  fata de articolul orginal publicat pe 9.11. pentru ca se pare ca am inteles/preluat gresit anumite afirmatii din comentariile unor cititori, insa in ce priveste argumentele contra terminologiei „crestin-gay” acestea raman neschimbate.

Am primit un comentariu, in cadrul discutiei despre Summit-ul de Conducere, referitor la problema asa-numitilor “crestini” gay – iar Dyo ne-a trimis un link catre declaratia lui Bill Hybels care afirma ca Willow Creek nu este o biserica anti gay adaugand ca de fapt ei nu sunt impotriva nimanui.

Iata comentariul din partea domnului O’Malley:

…cei care au semnat petitia au facut-o in ideea ca Willow este o biserica anti-gay si astfel, Howard Schultz nu se poate asocia cu astfel de organizatii fara sa puna compania Starbucks intr-o pozitie nefavorabila. Raspunsul destul de cuprinzator al lui Bill Hybels explica faptul ca biserica lor are usile deschise pentru absolut oricine, dar in acelasi timp, biserica se aliniaza la invataturile biblice cu privire la casatorie (adica intre un barbat si o femeie) Totodata, invata si incurajeaza abstinenta tuturor celor care nu pot onora acest cadru al familiei (fie homosexuali sau heterosexuali)

Desi in Romania chestiunea homosexualitatii in biserici este inca in fasa, in bisericile din vest presiunea este tot mai mare din partea media si a societatii, si daca liderii crestini nu stau ancorati bine in Scripturi si in Domnul o iau pe alte carari cum vedem bine ca exista acesta tendinta si la Willow Creek. Oricum, la Willow Creek nimic nu ma mai mira, nici daca la un moment dat vor gazdui o nunta intre persoane acelasi sex.

Asadar, revenind la termenul din tilul articolului, cei care sustin aceasta formulare trebuie ia intai in calcul mediul social si moral al timpurilor in care au fost scrise Scripturile. Se pare ca multi trateaz problema homosexualitatii ca fiind ceva nou sau ca presiunea comunitatilor gay asupra bisericii este ceva ce tine de ultimul secol.  Acestora si tuturor celor care au dubii cu privire la cultura antica le recomand o minima cecetare in domeniu ca sa se lamureasca.

Pe scurt, iata cateva date:

Grecia antica:

– cultura greceasca a primului secol, adica cel in care au fost scrise toate cartile Noului Testament, era infestata de o cultura greceasca care adora homosexualitatea; frumusetea trupului era scoasa in evidenta in majoritatea actelor culturale ale vremii; aici amintesc doar intrecerile de alergare, nimite Jocurile Olimpiului, unde alergau doar barbatii, in majoritatea cazurilor fiind total sau partial dezbracati;

– iata doar un link care confirma cateva date:  http://news.nationalgeographic.com/news/2012/07/120727-2012-olympics-opening-ceremony-ancient-london-world-summer-games/

– de asemena in cultura greceasca antica era o practica larg raspandita ca un barbat sa aibe intai o relatie sexuala cu un alt barbat sau baiat si apoi cu o femeie, ceea ce ducea la adoptarea unui comportament bi-sexual

– exista foarta multa literatura si reprezentari grafice antice, ca cea de mai sus, care atesta practicile homosexuale larg raspandite in cultura greceasca antica, si deci nu este nici un motiv sa credem ca acesta era un fenomen limitat sau restrans;

– avem deci dovezi care sa ateste degradarea morala din timpurile Noului Testament.

Religiile cananite antice:

– in perioada Canaanului antic, adica in perioada pre-crestina, de dinainte de Cristos, avem foarte multe informatii care atesta comportamentul homosexual cu caracter religios pagan;   de cele mai multe ori stalpul Astarteei sau inchinarea adusa lui Baal simboliza fertilitatea si era asociat cu organul genital masculin. Reamintesc aici numeroasele referinte biblice care afirma ca actul homosexual era practicat de cele mai multe ori ca inchinare in afata acestor zei antici.

Aici  multe comunitati gay, asa-zis crestine, si-au format un argument pro prin care afirma ca homosexualitatea este gresita doar ca forma de inchinare inaintea altor zei.  Ignora cu buna stiinta faptul ca Dumnezeu a poruncit ca in tara lui Israel sa nu fie nici macar un om care sa practice acest pacat si ca Leviticul 18:22-23 afirma cat se poate de clar ca orice relatie sexuala intre persoane de acelasi sex este o abominatie si un pacat pe care Dumnezeu il uraste si il condamna.

Revenind la problema noastra cu privire la termenul “crestin gay”, iata cateva pasaje din Noul Testament care vorbesc impotriva acestui termen si a faptului ca referirea este un non-sens.

 1 Corinteni 6: 9-11

 9. Nu ştiţi că cei nedrepţi nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă înşelaţi în privinţa aceasta: nici curvarii, nici închinătorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomiţii,

10. nici hoţii, nici cei lacomi, nici beţivii, nici defăimătorii, nici hrăpăreţii nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu.

11. Şi aşa eraţi unii din voi! Dar aţi fost spălaţi, aţi fost sfinţiţi, aţi fost socotiţi neprihăniţi, în Numele Domnului Isus Hristos, şi prin Duhul Dumnezeului nostru.

 Observati ca se vorbeste la trecut – “asa erati unii dintre voi” . Deci crestinii din primul secol nu erau straini de homosexualitate iar Pavel vorbeste despre o eliberarea spirituala, curatie sfanta si schimbare a comportamentului, inclusive cel sexual, care a avut loc la intoarcerea lor la Dumnezeu.

1 Corinteni 7: 2-5

 2. Totuşi, din pricina curviei, fiecare bărbat să-şi aibă nevasta lui, şi fiecare femeie să-şi aibă bărbatul ei.

3. Bărbatul să-şi împlinească faţă de nevastă datoria de soţ; şi tot aşa să facă şi nevasta faţă de bărbat.

4. Nevasta nu este stăpână pe trupul ei, ci bărbatul. Tot astfel, nici bărbatul nu este stăpân peste trupul lui, ci nevasta.

5. Să nu vă lipsiţi unul pe altul de datoria de soţi, decât doar prin bună învoială, pentru un timp, ca să vă îndeletniciţi cu postul şi cu rugăciunea; apoi să vă împreunaţi iarăşi, ca să nu vă ispitească Satana, din pricina nestăpânirii voastre.

 In acest pasaj Pavel nici macar nu ia in considerare o altfel de relatie si atractie sexuala decat cea normala dintre barbat si femeie.  Observati versetul 2:  din pricina curviei fiecare sa isi abie sotul sau sotia lui.

 Unde oare  s-a gasit in Biblie ca solutia pentru curvie sau alte probleme sexuale este sa nu te casatoresti, asa cum pare sa invata Bill Hybels, conform comentariului de mai sus?

Unde au gasit acestia ca cei care au probleme cu atractia sexuala homosexuala trebuie sa se retraga in “biserici gay” sau trebuie sa se identifice ca si “crestini gay”?  Ar trebui sa avem in acest caz si biserici de “poligami” sau “curvari” doar pentru ca au o atractie mai mare la femei.

Exista o singura exceptie de la casatorie: o lucrare speciala pentru inaintarea Imparatiei si a Evangheliei:

Matei 19:12

Fiindcă sunt fameni, care s-au născut aşa din pântecele maicii lor; sunt  fameni, care au fost făcuţi fameni de oameni; şi sunt fameni, care singuri s-au făcut fameni pentru Împărăţia cerurilor. Cine poate să primească lucrul acesta, să-l primească.”

 Amintesc si Romani 1: 18-32 – pasajul vorbeste clar despre o dergradare a mintii si gandirii umane care nu a cautat sa il pastreze pe Dumnezeu in centrul ratiunii iar unul dintre efecte este pervertirea sexualitatii care vine dintr-o gandire afectata de pacat.

 Romani 1: 24 – De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăţiei, să urmeze poftele inimilor lor…

 Asadar expresia “crestin gay” este un non sens si nu face decat sa ateste pervertirea gandirii umane care nu vrea sa renunte la pacat. Mai grav este ca sunt biserici crestine evanghelice care au inceput sa sustina miscarea gay, iar Willow Creek si Summit-ul de Conducere fac parte din aceasta miscare de sustinere.

Sunt multe marturii ale unor fosti homosexuali care depun marturie ca homosexualitatea poate fi vindecata, ca omul nu se naste homosexual si ca exista speranta pentru cei care au tendinte si atractii homosexuale. Iata doar doua linku-ri cu astfel de marturii:

http://www.bible.ca/s-homo=sin.htm

 http://www.sbministries.org/members/sbm

Am un prieten in Norvegia care are un prieten crestin psihiatru si acesta a cerut Autoritatii Medicale pentru Psihiatrie permisiunea de a ajuta persoanele cu atractii homosexuale si i-a fost interzis  pe motiv ca este un tratament periculos, desi numarul celor care cer asistenta medicala in acest domeniu a crescut foarte mult. El a declarat, ca multi altii, ca homosexualitatea se poate vindeca si ca exista solutii la acesta problema.

Daca din punct de vedere medical exista solutii, cu atat mai mult din punct de vedere spiritual exista o rezolvare in Cristos, prin pocainta si credinta, la care putem adauga desigur asistenta spirituala si de specialitate pentru a putea birui si rezolva aceasta deviatie.  Pe de alta parte este adevarat faptul ca este o lupta si ca nu este usor, insa nu este imposibil, si asta o spun chiar fostii homosexuali care acum duc o viata sexuala normala, avand sotii credincioase si familii fericite.

Iata un link spre o fundatie care este dedicate ajutarii homosexualilor, sau celor cu atractii homosexual, sa isi resolve problema pacatului si sa duca o viata sexuala normala, asa cum a proiecatat-o Dumnezeu.

 http://www.firststone.org/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1

Deci solutii exista, dar se pare ca Bill Hybels si Willow Creek crede ca este periculos sa tratezi deviatiile sexuale.

De unde deci aceasta sustinere pentru homosexuali si lesbiene? Singura solutie pe care o ofera Biblia este pocainta si schimbarea comportamentala a vietii, inclusiv in viata sexuala. A afirma ca exista crestini gay care vor sa aibe partasie cu cei asemenea lor, sau biserici care nu sunt impotriva homosexualilor (pacatul nu este impersonal pentru ca Biblia se adreseaza oamenilor care practica acel pacat),  nu inseamna decat o negare a mesajului Evangheliei si a invaturilor biblice in privinta puritati mintii, gandirii si practicii crestine. Solutia este desigur vindecare spirituala, asa cum am aratat, si nu oprirea casatoriei sau retragerea in grupuri cu oameni care au aceleasi probleme.

Si in incheiere, iata ce spune Cuvantul pentru astfel de oameni si biserici:

1 Timotei 4:1-3

Dar Duhul spune lămurit că, în vremile din urmă, unii se vor lepăda de credinţă, ca să se alipească de duhuri înşelătoare şi de învăţăturile dracilor, abătuţi de făţărnicia unor oameni cari vorbesc minciuni, însemnaţi cu ferul roş în însuş cugetul lor. Ei opresc căsătoria şi întrebuinţarea bucatelor, pe cari Dumnezeu le -a făcut ca să fie luate cu mulţămiri de către ceice cred şi cunosc adevărul.

 

Anunțuri

5 răspunsuri

  1. Din acest articol trag concluzia ca nu ai inteles ce s-a comunicat in acel video si nici comentariul meu. Iata si parerea mea personala, asta ca sa fac putina lumina cu privire la ce ai mentionat. Cand un om intra intr-o biserica si implicit in contact cu adevarul Scripturii, are de luat o decizie in urma auzirii Cuvantului. Indiferent de ce pacate ar fi comis, are sansa mantuirii prin jertfa lui Hristos pe cruce. Cred in eliberare totala si vindecare si sunt total de acord cu exemplele mentionate de tine – oameni sunt vindecati si astazi de tot felul de vicii si pervertiri prin puterea lui Dumnezeu. Nu uita insa ca aceste lucruri sunt complexe si nu se intampla intotdeauna la clipeala de ochi. Ele necesita multa rabdare, rugaciune, compasiune etc. Stiu clar ce spune Isus oricarui pacatos: „Du-te si sa nu mai pacatuiesti!” Pana in momentul acela insa, nu uita ca Isus are bratele deschise si cred ca si biserica de azi trebuie sa faca la fel. Cred ca la asta se referea Bill in clipul video pe care ti l-am trimis.

    Nu stiu cum ai dedus ca am justificat crestinii gay. Stiu de existenta unor biserici care inghit acest lucru si chiar ordineaza lucratori care se auto-declara gay, insa nu am concluzionat in urma a ceea ce a spus Bill Hybels ca acest lucru se intampla in biserica lor. Sa nu crezi prin asta ca promovez o anume biserica, fiecare are dreptul de a alege, dar cred ca ceea ce ai facut este doar o rastalmacire, fara a lua in calcul contextul in care au fost rostite acele cuvinte.

  2. […] Emi ratează ideea ȋncă din titlu: nicăieri nu s-a vorbit, nici ȋn comentariul meu, nici ȋn cel al lui O’Malley, nici ȋn clipul cu discursul lui Bill Hybels de “creştini gay”. Cititorul care nu se va obosi să urmărească cu atenţie link-ul furnizat chiar va crede că au am folosit această tulbure expresie. Fiţi liniştiţi, nu am folosit-o, Emi dezinformează. […]

  3. emi,

    foarte la obiect articolul scris, foarte util si multumesc pt el.
    dar, de data asta, atrag si eu atentia ca ai facut o (mica?) eroare de citire a comentariilor – nu se referea la bisericile care accepta gay. deci, cred ca sunt doua tipuri de persoane „anti-gay”, daca pot spune asa:
    1) anti-gay (cu o orientare politica) de dreapta: vad un gay pe strada, arunc cu piatra sau, mai rau, il omor. adica nu tolerez nici macar simpla lui existenta. a se vedea Hitler si alte exemple din istorie. in romania in prezent e mare forfota pe internet, pt ca in urma unei piese de teatru care trata tema homosexualitatii in perioada comunista in romania, piesa desfasurata in incinta SNSPA (universitate publica din bucuresti), vreo cativa oameni au fost luati la bataie si au ajuns la spitalul de urgenta.
    2) anti-gay de tipul „nu sunt de acord cu ceea ce faci, dar e decizia ta”. cred ca aici intra si willow creek si aici ar trebui sa intre Biserica in general – iti spun de ce consider ca e gresit ce faci, vin cu argumente biblice, iti zic de Dzeu etc etc, mai departe e decizia ta. nu te bat, nu te spanzur, e alegerea ta.

    in franta e super dezbatere pe tema asta si catolicii aici sunt destul de vizibili in lupta lor anti-gay, dar in general sunt luati la misto. chiar azi am vazut un afis cu portretul unei fetite si cu mesajul „un tata si o mama”, dar nu sunt multe afise de genul. mie asta mi se pare o problema muuult mai mare – adoptia de copii. e alegerea fiecaruia cum vrea sa isi traiasca viata, dar in momentul in care infiaza modeleaza viata si comportamentul si existena unor copii. e interesant de vazut ce zic aici psihologii (laici).

    bai, emi, mi se pare asa complicata problema asta cu homosexualitatea. daca zici ca nu esti de acord esti fraier, esti looser, esti demodat; mai rau, nu ai o atitudine democrata, egalitara si, prin extensie, parerea ta nu prea mai conteaza. mai ales in mediul universitar. cum argumentezi ca nu e ok? (aporpo, vorbesti in articol de „vindecare” dpdv medical. vezi ca argumentul asta nu tine catusi de putin in mediul laic – homosexualitatea nu mai e demult considerata „boala”. deci nu poti vorbi de vindecare, pt ca nu exista o boala) cum iti sustii ideile? cu biblia? cu un Dzeu considerat prafuit? mi se pare din ce in ce mai greu. si situatia, cel putin pt mine, devine trista si obositoare 😦

    1. totusi mi se pare ca afirmatia „cei ce nu pot onora cadrul familiei sunt invitati la abstinenta” este cel putin ciudata intr-un cadru crestin;
      daca domnul O’Malley sustine ca nu a avut nicidecum in vedere termenul de „crestin gay” nu pot decat sa iau de buna ceea ce spune; mie mi se pare insa o sustinere cel putin curioasa a unei biserici sau curent crestin care renunta sau da la o parte putin cate putin valorile ce caracterizeaza miscarea evanghelica;

      – amintesc iarasi ca Willow Creek a renuntat la colaborarea cu organizatia Exodus International, care oferea consiliere si ajutor pentru homosexuali, iar directorul lor a facut doar o simpla aluzie la faptul ca multe biserici crestine nu vor sa mai aibe legaturi cu ei pentru ca isi doresc o corectitudine politica
      http://wthrockmorton.com/2011/07/21/willow-creek-church-breaks-with-exodus-international/ – motivatia celor de la Willow Creek a fost faptul ca prin aceasta asociere comunitatea gay nu doreste sa aibe legaturi cu biserica datorita termenului „freedom from homosexuality” pe care ei ca si gay nu vor sa il accepte… iar biserica isi doresc sa se apropie de aceasta comunitate gay.. cata ipocrizie din partea Willow Creek.. voi reveni asupra subiectului

      – un alt semn care imi sustine parerea ca s-ar putea sa avem surprize din partea Willow Creek este intalnirea dintre ei si organizatia Soulforce, o organizatie care isi doreste sa produca o schimbare in gandirea pastorilor cu privire la homosexualitate – organizatia nu are baze crestine ci sociale – http://www.soulforce.org ;

      http://articles.chicagotribune.com/2008-06-09/news/0806080226_1_gay-christians-willow-creek-community-church-rev-bill-hybels

      – deci de ce se aprind spiritele cand datele arata clar ca Willow Creek accepta putin cate putin comunitatile gay, sau cel putin vor sa le accepte si fac pasi concreti in aceasta directie; mi se pare ca una spun si alta fac.

      1. in alta ordine de idei Iris, de ce ti se pare complicata chestiunea cu homosexualitatea? ea a fost trata ca boala pana prin anii 50 cand, sub presiunea grupurilor influente gay, Asociatia Medicala de Psihiatrie din SUA a scos homosexualitatea din termonologia bolilor de psihiatrie; dar asta nu inseamna ca nu sunt medici psihiatrii care nu sustin inca ca homosexualitatea este o boala si se trateaza;

        – da problema homosexualitatii nu este mai complicata decat orice alta chestiune de morala sau etica; intr-o societate care a abandonat principiile morale biblice crestinii au datoria de a aduce iarasi mesajul evangheliei care implica explicarea si sustinerea valorilor morale biblice; situatia incepe sa semene cu primul secol unde oamenii nu aveau nici un reper moral – vezi filozofia greaca – si totusi crestinii au reusit sa produca o schimbare in gandirea multora;

        – asta cere curaj si dedicare pentru trairea si articularea evangheliei.. un lucru la care suntem toti chemati indiferent de cultura in care traim; asta inseamn sa fii lumina

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: