Teologia si gandirea pozitiva

Anul trecut am scris un eseu despre efectele gandirii pozitive in teologie. L-am intitulat:  Este gandirea pozitiva biblica?

Iata mai jos un link pe care va rog sa il cititi. Puteti sa faceti o comparatie cu ideile lui Bill Hybels.

Iata o schema ajunsa deja familiara printre pastorii si liderii crestini:

iata si sursa:

http://www.medicinasportiva.ro/dr.drosescu/ro_2010/Gandire_pozitiva.html

Este deci biblic sa vorbim de o schimbare psihologica? Unde este puterea Evangheliei de care nu ii este rusine lui Pavel? Unde este eliberarea de sub robia pacatului promisa de Domnul Isus din Ioan 8:34-36?

Exista o schimbare majora in teologia de azi. In loc de a se predica puterea eliberatoare a Evangheliei se predica acum o psihologie care cere disciplina personala pentru a putea fi eliberat. Se fac scheme si se stabilesc pasi care trebuiesc urmati daca vrei sa fi eliberat si schimbat, dar oare unde este credinta ca Dumnezeu poate sa elibereze pe oricine de sub robia pacatului?

Avem cu siguranta nevoie de disciplina dar aceasta nu este eliberatoare ci ea este preventiva. Eliberarea este data de Duhul Sfant. Auto-disciplina sau infranarea poftelor este o roada a Duhului, deci survine dupa nasterea din nou nu inainte. Un om nenascut din nou nu are auto-disciplina ca roada ci pentru el este o corvoada. Pentru un credincios nascut din nou aceasta este o placere pentru ca vine de la Dumnezeu.

Daca vrem intradevar sa ajutam la schimbara de vieti atunci solutia este predicarea Evangheliei si puterea lui Dumnezeu de a schimba vieti. Predicarea eliberarii prin psihologie si auto-determinare nu este o solutie ci o alta greutate pusa peste oameni.

Mai rau este ca aceasta teolgie incepe sa fie acceptata si in bisericile evanghelice din Romania. Vin credinciosi la biserica si spun ca ei mai au pacate in viata si ca nu pot sa scape si cer consiliere. Ce se intampla in acest punct? Multora li se recomanda disciplinarea personala, metode psihologice si pasi pe care trebuie sa ii urmeze. Sunt de acord ca pentru unii trebuiesc anumite metode  dar in cate cazuri li se cere oare sa se pocaiasca si sa isi asume responsabilitatea pentru faptele lor? Nu mai poate Dumnezeu sa rezolve problemele de dependenta? Nu mai poate da Dumnezeu vindecari si eliberari de pacate in mod supranatural? Daca este asa unde este oare puterea Evangheliei de care vorbeste Pavel in Romani 1:16? Nu mai este Biblia aceeasi sau citim o alta Biblie?

Unii predicatori evanghelici sustin insa ca ei predica evanghelia si apoi cer oamenilor auto-disciplina pentru a-si schimba vietile. Acest lucru este doar partial corect. Multi predicatori predica o rugaciune de pocainta pe care oamenii sa o faca si apoi ii trimite in grupurile mici ca sa intre intr-un proces de disciplina si supraveghere. Ei bine, un om nascut din nou nu are nevoie de supraveghere ci el intra intr-un proces de transformare condus de Duhul Sfant iar disciplinarea personala este un rezultat al nasterii din nou autentice. Se confunda partasia cresinta cu disciplina spirituala supravegheata. Schimbarea este un rezultat al nasterii nou.

Domnul sa ne ajuta sa avem credinta, pentru ca fara credinta este cu neputinta sa Ii fim placuti lui. Evrei 11:6.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: